JÚL

Sobota 30.07.2016

Zúčastnil som sa na  9. ročníku medzinárodnej súťaže v mŕtvom ťahu mužov a žien VICTORIA Cup 2016 v Trnave. Ja som štartoval v kategórii masters (muži nad 40 rokov) ako najstarší pretekár. Bol to môj prvý štart na takomto type súťaží.  Aj keď všetci ostatní mali viacročné skúsenosti zo silových disciplín, všetci sa ku mne nováčikovi správali ako kamaráti. Bola to pre mňa veľmi cenná skúsenosť a motivácia do ďalších štartov na podobných podujatiach.

47 ročný Poliak Róbert Nemś, skvelý pretekár s mnohoročnými skúsenosťami silového trojbojára  a strongmana zdvihol 315 kg. Takýto istý výsledok dosiahli ešte dvaja o 10 rokov mladší muži.

Adriana Mitrović, 14 ročná pretekárka z Báčskeho Petrovca (Srbsko) zdvihla 155 kg. Podľa mňa to bol úžasný výkon.

Celý deň bolo veľmi teplo (popoludní až 32 °C) a súťažilo sa vonku, na slnku. Moja kategória začínala o 16:30 hod. Počas záverečného odovzdávania cien mi organizátor poďakoval za účasť a gratuloval k odvahe zaradiť sa medzi "silných mužov", powerlifterov a strongmanov.

Takto sa mi súťažilo:

Ja a Róbert Nemś:

Záverečný ceremoniál:

Utorok 26. júla 2016

Bezplatné cestovanie vlakom je fajn, moja generácia to dosť využíva. Mňa táto možnosť moc neláka, ale občas si aj ja zacestujem. Dnes som sa úplne neplánovane vybral na návštevu môjho syna v Bratislave (potreboval, aby som mu odniesol pár vecí, ktoré si zabudol).

Čo sa týka fyzického cvičenia, v utorok mám voľný deň, ktorý väčšinou venujem Nordic walking kardio tréningu. Keď som už bol v Bratislave, vybral som sa na prechádzku po mojej obľúbenej trase a ktorá je veľmi vhodná práve na severskú chôdzu: Bratislava, Rača – Dolný Červený kríž – Pánova lúka – Malý Slavín – Marianka.

Na Hlavnú stanicu v Bratislave som sa vrátil o 14:05, keďže vlak do Banskej Bystrice má odchod o 14:01., ani som sa nepozrel, či náhodou nemá meškanie. Do odchodu ďalšieho vlaku som mal dve hodiny. Vybral som sa na kávu, no a keďže bolo veľmi teplo (32 °C), aj na niečo studené.

Vlak odchádzal z Bratislavy s meškaním 10 minút, do Banskej Bystrice sme prišli s meškaním takmer 20 minút. Pár minútové meškanie vlaku znamená, že domov sa dostanem až o hodinu neskôr, ako keby vlak prišiel načas.

Na Pánovej lúke:

Pred touto budovou v Marianke boli natočené zábery z obdobia SNP v dnes už kultovom filme Kapitán Dabač (1959):

Nedeľa 24. júla 2016

Dnes som si vyšiel na kardio tréning s Nordic walking na Šachtičky.

Z domu mi to po vlastných trvá cca 2 hodiny. Na vstupe do areálu horského hotela Šachtička ma privítala výzdoba a  plagát s nápisom: "We gonna be in the mountains, training like a Shaolin masters". Show "Catch The Flava" bude 26. júla o 22:00 hod.

Sobota 16. júla 2016

Tréning v posilňovni LokoGym

Bez ohľadu na vek, či výkonnosť je dobré mať pri cvičení v posilňovni osobného trénera, alebo tréningového partnera (sparinga), na ktorého sa vždy môžete na 100% spoľahnúť, že vám pomôže, keď to budete potrebovať, a pritom mu nič nemusíte vysvetľovať. Mne osobného trénera a sparinga robí môj syn, ale len v vtedy, keď sa v posilňovni stretneme.

Napríklad taký tlak v ľahu na vodorovnej lavičke (bench press)

V ľahu na chrbte s vystretými rukami musíme nadvihnúť činku (aby ste ju dostali z držiakov), kontrolovane ju pomaly spustiť na hrudník a potom vytlačiť smerom nahor do vystretých rúk, tento postup niekoľkokrát zopakovať a ešte mať dosť síl, aby sme ju na záver dali späť do držiakov na stojane. Keď je pre nás činka príliš ťažká, môže nám padnúť na hrudník a už ju nedokážeme vytlačiť späť.  Keď zostaneme zavalení, môže sa stať, že sa nevieme ani pohnúť. Dobrý sparing nám stojí za hlavou a podržaním činky pomôže, aby nám nespadla na  hrudník. Keď by sa to predsa len stalo, pomôže nám vyslobodiť sa zo zavalenia. Pri poslednom vytlačení činky nám pomáha zvládnuť jej umiestnenie späť do držiakov na stojane.

Niektorí preferujú cvičenie vez sparinga. Niečo na tom bude, lebo takýmto spôsobom sa preťažuje aj nervová sústava a človek sa mentálne pripravuje na to, aby si dokázal poradiť sám. Ja dávam prednosť cvičeniu s maximálnymi hmotnosťami a s počtom opakovaní do zlyhania. Myslím si, že takéto posilňovanie sa bez tréningového partnera, či osobného trénera robiť nedá.

Bez pomoci sparinga dokážem benčovať 70 kg. Sám zvládnem aj 80 kg, ale potrebujem aby za mnou stál sparing, čo je to pre mňa tou najlepšou psychologickou podporou. Na väčšie váhy si už sám, bez pomoci netrúfam. A to je tá príčina, pre ktorú niektorí návštevníci posilňovne majú tendenciu dvíhať len cca 50% z tej záťaže, ktorá by bola skutočne efektívna pre budovanie sily a svalovej hmoty.

Dnes som benčoval 100 kg, ale bez pomoci sparinga by som si na to netrúfal. Mať nad sebou v rukách metrák železa, bol pre mňa príjemný hard core pocit.

Hlavným bodom tohto téningu však bol mŕtvy ťah (deadlift), ktorý je podstatne tažší, ako len doťah činky zo stojana.

Sobota 2. júla 2016

Dnes som sa rozhodol preskúmať novú trať okolo Španej doliny a jej vhodnosť na Nordic walking. Ide sa najprv cca 20 minút po modrej turistickej značke smerom na Šachtičky, potom cca 40 minút ľavým oblúkom po nespevnenej lesnej ceste po červenú TZ Špania Dolina – sedlo Dolný Šturec. No a odtiaľ po spevnenej lesnej ceste na Šachtičky a po modrej TZ späť na Španiu dolinu. Je to len taká stredne náročná 3 - 4 hodinová oddychovka, so stúpaním 200 m / klesaním tiež 200 m a podľa mňa je vhodná na Nordic walking. Nezanedbateľnou výhodou je štart a cieľ na Španej Doline, takže nemusíme sa spoliehať na cestovanie verejnou autobusovou dopravou. Dá sa tam prísť aj autom.

Toto je skládka spílených stromov v sedle Dolný Šturec z minulého týždňa: