SEPTEMBER

Sobota 24. septembra 2016, súťaž

O pohár CALISTO mesta Dobšiná v tlaku na lavičke

Zúčastnil som sa v kategórii masters muži 40+ ako najstarší pretekár. Bola to moja prvá takáto súťaž. Výkon 75 kg nie je nijak výnimočný, ale keď si predstavím, v akej fyzickej kondícii som bol ešte pred 2 rokmi, som spokojný. Dokázal som si, že každý človek keď chce, môže sa zmeniť.  Bez problémov som vytlačil aj 80 kg. Celý natešený, že som si spravil osobný rekord, som odložil činku za hlavu asi o sekundu skôr, ako dal k tomu rozhodca pokyn, takže mi tento výkon neuznali. Chýbali mi skúsenosti, nuž ale čo mám robiť? Musím sa učiť celý život.  Verím, že to neboli moje posledné preteky tohto tipu.

Domáca 37 ročná pretekárka, víťazka v kategórii žien, vytlačila 100 kg.

Dobšiná, námestie

Tu sa súťažilo

Krátka zastávka pri prameni rieky Hron po ceste späť

Nedeľa 18. septembra 2016

Výlet na trase:  Horné Pršany - Grófov obed – Ortúty, horáreň – Ortúty, chaty - Suchý vrch

Včera takmer celý deň pršalo, miestami aj výdatne. Dnes ráno síce už nepršalo, ale bolo zamračené nízkou oblačnosťou. Napriek tomu, že predpoveď počasia bola optimistická, zišlo sa nás len päť. Oblačnosť sa však rýchlo rozpustila. Bolo prevažne slnečno, teplota okolo 23° C. V lese bolo miestami blato a mokro, ale ináč ideálne podmienky na turistiku.

Na tento výlet som sa tešil, lebo túto časť okolia Banskej Bystrice takmer vôbec nepoznám. Cesta horou po Grófov obed je zaujímavá so zachovalým charakterom pralesa.

Grófov obed, studnička

Ortúty

Cestou na Suchý vrch

13. septembra počas kardio tréningu

Ďalší víkend v pohybe. I have had such a busy weekend, I’m worn out. Niekto by povedal, že ťažko je žiť ľahko. Ale čo keď nás to baví?

Nedeľa 11. septembra 2016

Nádherný letný deň v septembri a s rekordne vysokými teplotami je za nami. Dnes som si opäť vyšiel na 2 ½ hodinový Nordic walking tréning po trase ako minulú nedeľu. Len zo Suchého vrchu som sa vybral po modrej TZ na Tulskú ulicu. Odporúčam zvoliť si trasu týmto smerom (opačne je to fyzicky náročnejšie):

Malachov (460 m) – Suchý vrch (690 m) – Želiarec (640 m) – Pri vojakovi (560 m) – Tulská (429 m).

Sobota 10. septembra 2016

Pohodovo prežitý deň v Bratislave. Dopoludnia tréning v hard zóne istej posilňovne v Rači, na poludnie krátke zastavenie na Račianskom vinobraní a popoludní relax na Zlatých pieskoch. Taký horúci letný deň v septembri si ani nepamätám.

Piatok 9. septembra 2016

Krásny letný deň, František a Vojta Nedvědi  so skupinou a ich úžasné vystúpenie na námestí počas Radvanského jarmoku. Vojta zaspieval pesničku strýka Jana o Banskej Bystrici, ktorá samozrejme nemohla chýbať.

Sobota 3. septembra 2016

Začiatkom februára (to som ešte netušil, že v Bratislave končím) som navrhol zaradiť do programu turistiky na leto 2016 v KST Lokomotíva Banská Bystrica tematický zájazd s názvom „Sedemstovky Malých Karpát“, ktorý sa mal konať práve dnes. Ak sa má takáto akcia uskutočniť  v jeden deň, môže to byť len zájazd autobusový. Verejnou dopravou s nástupom v Banskej Bystrici sa to za jeden deň stihnúť nedá. Prihasilo sa nás 15, čo na zaplatenie autobusu bolo málo, zájazd bol teda zrušený. Škoda, bolo ideálne letné počasie. Takže dovidenia niekedy nabudúce.

Keďže preferujem život v pohybe každý deň, rozhodli sme sa s mojim trénerom pre návštevu posilňovne Viking gym v Cíferi. Je to síce malá, ale veľmi dobre vybavená posilňovňa, vhodná aj pre silových trojbojárov a strongmanov. Tu si každý silový športovec nájde to, po čom túži.

Nedeľa 4. septembra 2016

Dnes bol Banskobystrický maratón, ktorý sa uskutočnil v uliciach mesta. Kvôli tomu bola výluka mestskej dopravy v širšom strede a ja som sa vybral na Nordic walking oddychovku práve mestskou dopravou. Úplne neplánovane som sa dostal k OD Tesco na Zvolenskej ceste, ktorý sa nachádza na južnom okraji mesta.   Spomenul som si, že cca pred 25 rokmi som chodieval mestskou dopravou zo Sásovej do  Malachova a odtiaľ po zelenej TZ na Suchý vrch (690 m). Dnes som si  teda túto trasu zopakoval. Môžem konštatovať, že je veľmi vhodná na Nordic walking. Chvíľu som sa tu zdržal v reštaurácii, kam sa dá dostať z Banskej Bystrice aj autom. Príjemné prostredie, ponuka ako v každej dobrej reštaurácii a ochotný personál. Istotne sa sem rád vrátim.

Zo Suchého vrchu sa dá ísť ďalej, napr. smer Králiky – Skalka, do Tajova, alebo Podlavíc, či vrátiť sa do mesta po modrej TZ na Tulskú alebo po zelenej TZ na Mládežnícku. Začnem sem chodiť častejšie. Trasy sú vhodné na cca 2 ½ hodinové Nordic walkig tréningy, resp. oddychovky.