AUGUST

Krátka dovolenka 24. až 27. augusta 2016 v Bratislave

Aj túto krátku dovolenku som využil ako vždy najmä na športovanie (2x posilňovňa, 2x kúpalisko na Zlatých pieskoch, 2x Nordic walking výšľap v Malých Karpatoch).

Noordic walking som objavil v roku 2013 počas môjho pobytu v Bratislave. Tu som absolvoval prvý kurz, tréningy a obľúbil som si lesné chodníky medzi Stupavou a Modrou. Severskú chôdzu mám rád, nemohol som vynechať aspoň dve veľmi príjemné Nordic walking oddychovky, ktoré odporúčam všetkým priaznivcom tohto športu.

Štvrtok 25. augusta

Svätý Jur - Biely kríž (po modrej TZ a časť po cyklotrase) - Svätý Jur (späť po žltej TZ popod zrúcaninu hradu Biely kameň).

Sobota 27. augusta

Modra, Piesok, Zochova chata - Čermák (po žltej TZ) a od tiaľ po zelenej TZ cez Veľkú Homoľu (709 m) do Pezinka.

Studnička pod lúkou Čermák:

Čermák, verejné táborisko:

Veľká Homoľa:

Traja jazdci (cvičné skaly):

Víkend 20. a 21. augusta 2016

Príjemne prežitá sobota v Bratislave vo wellness štýle. Dopoludnia tréning vo fitnescentre v Starom meste, ktoré je zariadené v retro štýle pripomínajúcom posilňovne, v ktorých trénovali kulturisti starej školy. Spravil som si aj dva osobné rekordy. Za pomoci tréningového partnera som robil tlak na  vodorovnej lavičke (benchpress) so 110 kg činkou. Mŕtvy (do)ťah s činkou položenou na stojane vo výške kolien som zvládol so 180 kg hmotnosťou. No a popoludní sme si za krásneho letného počasia dali slnečný kúpeľ na Zlatých pieskoch. Ako obyčajne, nevydarilo sa mi len cestovanie vlakom. Ráno sme prišli do Bratislavy s 30 minútovým meškaním, večer sme sa do Banskej Bystrice vrátili s meškaním 20 minút. Vopred pripravené hlásenie „za meškanie vlaku sa ospravedlňujeme“ istotne tak ako mňa, potešilo každého.

Nám, priaznivcom outdoorových aktivít, extrémne zlé počasie v nedeľu veľmi neprialo.  Na krátku Nordic walking vychádzku som sa vybral za vytrvalého dažďa neskoro popoludní.

Nedeľa 14. augusta 2016

Výlet s Nordic walking na trase Uľanka - Špania Dolina - Šachtičky - Sásová.

Bol som zvedavý, aký je záujem o divadeľné podujatia ŠPANDIV 2016, aspoň v záverečný deň. Možem povedať, že veľký. Parkovisko na námestí bolo preplnené autami z celého Slovenska. Počnúc Bratislavou, Trnavou, Nitrou či Trenčínom, cez Žilinu a Banskú Bystricu, až po Prešov a Košice. Videl som tu aj autá z Čiech, Rakúska a Nemecka. Nie len tomuto podujatiu, ale aj turistike prialo príjemné letné počasie.

Parkovisko na námestí:

Štvrtok 11. augusta 2016

Nordic walking oddychovka na trase: Podlavice (400 m) - Bulíková (700 m) - Riečanské sedlo (752 m) - Riečka (475 m).

Nie je to veľmi príjemné, keď sa v lete zo dňa na deň ochladí o 15 °C, na kardio tréning sa však ísť musí. K tomu ešte v Riečanskom sedle fúkal studený severný vietor, v letnom oblečení mi bola zima. V posilňovni som síce videl tričko s nápisom "My cardio is lifting weights faster", pre mňa je to stále Nordic walking v lesnom prostredí.

Cyklomapa v Bulíkovej (novinka):

V Riečanskom sedle:

Cieľ v Riečke:

A ešte pozvánka na Španiu Dolinu:

7. až 9. augusta 2016

V nedeľu ráno som sa vybral na malú Nordic walking oddychovku. Keď som uvidel nádhernú modrú oblohu bez jediného obláčika, operatívne som sa rozhodol pre poldenný výlet. Vodu som mal, v obchode som si kúpil proteínovú tyčinku a vyrazil som smerom na Šachtičky. Táto cesta mi trvá z domu 2 hodiny a som uprostred hôr. Chvíľu som si posedel na slnku a po modrej TZ som sa vrátil späť. Pod Panským dielom ma na dvoch miestach prekvapilo kvitnutie Jesienky obyčajnej, prvých jesenných kvetov. So smútkom som si uvedomil, že aj toto leto už pomaly skončí.

V pondelok ako obvykle som bol 1 ½ hodiny v posilňovni, v tento deň podľa programu robím cviky na plecia a chrbát. No a v utorok som sa v rámci kardio tréningu prešiel na trase Uľanka - Špania Dolina – Šachtičky – Sásová. Opäť to bol poldenný výlet za krásneho letného počasia.